Årets Trening er i gang på Rudskogen Morrosenter. Med topp vær og stort fremmøte startet Rudskogen sin sesong på søndag. Nå var ikke alle nye fasiliteter på plass, men banen var kjørbar og mange benyttet anledningen til å teste den nye kjøreretningen. Vi som kjenner "systemet" litt fra innsiden var skuffet den gangen Svein Jakobsen sluttet som president i KNA, siden vi viste at vi mistet en person med et stort hjerte for kartracing i en viktig posisjon, men med den jobben som "mister Jakobsen" har gjort på Rudskogen så tyder alt på at Svein har kommet på en plassen hvor han gjør enda mer for kartsporten.

 

Den nye pitlane som er anlagt i depotsvingen mankerer fortsatt asfalt, men plasseringen er vel noe av det beste i Norge. 
Dette fundamentet har "plutselig dukket opp" over startplata å antas å være tiltenkt ny racekontroll.
Som de fleste sikkert har registrert så har man snudd kjøreretningen på Rudskogen i år, og i den forbindelsen så har man også endret "svingen etter langsiden" som nå har blitt utgangen på langsiden.

Under en "rusle tur" i depotet på Rudskogen kom jeg over en Mercedes med en innredning som ikke står tilbake for det som vises frem i de store Formel 1 teamene. Nå skal jeg ikke røpe hvem som eier herligheten, men jeg kan røpe at det er Trond Paulsen som er mester for denne innredingen.