Denne siden tar litt tid å laste ned da den inneholder mange bilder.

KNA Varna's påske trening ble en suksess både med tanke på været som viste seg fra sin beste "påske side" og med tanke på fremmøte. Ca 40 kjørere på plass for gjøre årets første testkjøring. Hvis vi tar med at de fleste Yamaha kjørerne sammen med en del av ICA og ICA/J kjørerne var i Göteborg for å trene samtidig som mange  sikkert var på fjellet for å gå på ski så var dette et bra fremmøte. En tanke for fremtidige påsketreninger med tre baner innen en radius på 25 km. var kanskje å arrangere en påsketreningsleir. Varna, Rudskogen og "Trøkkestad"  skulle til sammen ha mer å "by på" en de både Göteborg og Italia har.  
ICA/J kjørerne var godt representert, og det er vært å merke seg at det i år er langt mer spreding når det gjelder ramme og motorfabrikat en tideligere da klassen har vært totaldominert av Tony Vortex, men om Gillard'er, CRG'er og Dino'er kan bryte denne dominansen står det fortsatt igjen å bevise. 
Petter Solberg Tony Kart Team (poppulært kalt Solberg-toddi Kart Team) var godt representert, her med Dan Pettersen og Andrè Falkenhaug som begge har byttet klasser i år, Dan fra ICA/J og Andrè fra Yamaha, begge til ICA.
Temperaturen på lørdags morgenen fristet ikke akkurat til å finne frem bikinien, men med varmedress og en "halv rull" race tape på radiatoren så steg temperaturen betraktelig. Rotax familien var godt representert på Varna, og ytterligere familie forøkelse forventes utover i sesongen.  
Den første Biland motoren var allerede på plass for testing, og som bildet viser så var interessen rundt den nye motoren stor. Motoren viste seg å følge ICA rundetider ganske bra selv med hardere dekk og høyere vekt. Nå "henger" sikkert en del på føreren, men topphastigheten på langsiden var klart mye bedre en ICA. Når det Gjelder Biland og FSA så går det rykter om at fabrikken nå jobber med en FSA utgave av motoren på ca 38 hester!!!!. Hvis dette er tilfelle så burde FSA i fremtiden bli meget spektakulært. 
Aerodynamikk er et område som har vært neglisjert innen kartsporten. Om denne konstruksjonen resulterer i noe revolusjonerende i Formel Cadetti er vel heller tvilsomt, og skyldes med stor sannsynlighet en pappa som har syntes at vinteren ble alt for lang. (de syntes vi vel alle)
"Gutta" med "ratt kjepp" var tydelig hvis ikke så interessert i å teste utstyr i påsken da kun et par tre stykk hadde møtt frem.
Noen "nyheter" dukker opp hver vår og denne gangen var det CRG med dobbel bremsecalipper . Nå har undertegnede alltid hørt at hvis du har tenkt å passere mållinjen først så "nøttær det ente å skrubbe for mye", for prinsippet  i kart er vel egentlig "grei" stå i ramma og hold stram wire.