26/02 | ||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() ![]() |
||
![]() ![]() |
||
![]() |
||
26/02 | Kartmessen på Solør. Det ligger en bildereportasje fra messen under Reportasje | |
20/09 | ||
Kjetil Flood-Engebretsen Dansk Superkart Mester 2004.
Vi gratulerer![]() . |
||
7/09 |
||
JP Racing Team’s Ola Jæger med den tredje seieren på rad under KNA Varna’s Giga cup løp 5/9. Denne gangen var konkurransen meget sterk fra to andre KNA Varna kjørere nemlig Kent Amundsen og Mats Aasvik, sistnevnte gjorde muligens en test denne helgen for å se om det var mulig å hevde seg i ”gamle” klassen, og det gjorde Mats, så vi ser deg gjerne tilbake i Yamaha neste sesong. JP Racing Team satser nå på å vinne Göteborg Stora Pris, som det siste av de tre store løpene denne sesongen. Ingen har tideligere klart denne bragden, Skulle JP Racing Team med Ola Jæger klare å hente hjem alle tre trofeene til KNA Varna vil man for alltid være historisk, men……
|
||
![]()
|
||
10/08 | ||
Nordisk Mesterskap Danmark 2004. JP Racing med |
||
|
||
30/06 |
||
Nytt produkt fra JP Racing.![]() |
||
![]() |
||
28/06 |
||
NM 2004 |
||
Norsk mester 2004 Formel Yamaha Ola Jæger JP Racing Team 2.
Kristian Andresen Team PDB Racing 3. Morten Winberg Team PDB Racing![]() |
||
Norsk Mester 2004 ICA/J Andreas V. Brenne Team Brenne
Racing 2. Audun Larsen JP Racing Supportet Driver3. Ole
Marin Eidjord Team Petter Solberg
|
||
Norsk Mester 2004 ICA Jonas Adler Ingebretsen Team PDB Racing JP
Racing Supportet Driver2. Reidar Andresen Team PDB Racing 3.
Eivind Brynildsen Team Petter Solberg
|
||
Norsk Mester 2004 ICC Kjetil Flood-Engebretsen JP Racing Supportet
Driver 2. Einar Lie. 3.Andre
Løvåsen
|
||
14/06 | ||
NM Formula A Gratulerer til Anders Krohn som
ble norsk mester etter å ha ledet fra start til mål i finalen på
Sigdal. Resten av seierspallen ville gitt gode ods hos bokmakerne. da Kim
Jakobsen kom inn på andre plass etter å ha prestert sitt livs beste
kjøring. og ikke minst mannen på tredje plass som er gammel nok til å
vare faren til resten av heatet nemlig Jan Arild Helgestad som
"kjørte med nyladet pacemaker". Gratulere til alle
tre.
|
||
01/06 | ||
Reportasje fra Giga nasjonal løpet
på Evje 29/05 ligger under reportasjer
|
||
04/03 | ||
JP Racing's kjedebeskyttelses ![]() |
||
18/02 | ||
Har du trent fysisk i vinter???? Her
er en video som klart viser at jogging er direkte
helseskadelig. For "alle" oss andre som har en kropp som bare en
mor kan elske, så er selvfølgelig det å jogge direkte utenkelig og
dermed finnes ikke dette helseskadelige problemet..... ikke sant Birger?.
|
||
Til dere som tror at motorsykkel er morsomt! Her
er beviset på at motorsykkel er fryyyyktelig ubehagelig
. |
||
Er du ute etter en heftig hjelmlakkering???. Sjekk
denne websiden.: www.cadhelmetdesign.dk
Dette er en![]()
|
||
05/02 | ||
Kjedekasse for Yamaha KT-100.
![]() ![]() |
||
Rapporter fra RMC
i Bakskjerm el Sleik hver dag. Undertegnede gjør oppmerksom på at
innrapporteringen skjer over SMS på Arabisk? og at det til tider kan
oppstå enkelte problemer med oversettelsen da det snakkes en for
undertegnede noe ukjent lokal dialekt. Sjekk i tilegg www.cars.com.eg
og www.kartxpress.com
|
||
24/01 | ||
Rapport fra RMC Lørdag
Vinner Chriastiano Mogado fra Syd Afrika. som er Syd Afrikas 4 seier i
RMC. Steinar oppe på 16 plass men ble kjørt av og endte på 26. plass.
Svenske Wennerstrøm på 6. plass, og danske Allan Olsen på 21. mens
Tommy Feldt kom på 28. plass.
|
||
24/01 | ||
Rapport fra RMC Lørdag
Steinar gikk direkte til finale mens Janne er ferdigkjørt. Begge
Danskene må om 2. chanse. Prefinale. Steinar startet som nr.24 og kom i
mål som 17.
|
||
23/01 | ||
Rapport fra RMC Fredag
Heat 1. Steinar nummer 11. med heatets 5. beste tid. Janne
nest sist.. Heat 2 Steinar mistet frontspoiler og ble 24. Janne inn på
30. plass. Heat 3 Steinar nummer 8. og Janne sist.
|
||
22/01 | ||
Rapport fra RMC
Torsdag Tidkjøring. Etter den lovende treningen i dag så
var det satt en hvis forventning til Steinar... men. en 25 plass med
tiden 1.02.03 var vel ikke helt som forventet Vinnertiden var 1.01.14.
Janne kjørte inn til en 63 plass.
|
||
22/01 | ||
Rapport fra RMC
Torsdag 2 treningspass i dag og en
tidskjøring. Resultatene fra første forsøk for de nordiske
"Gutta" resulterte i en imponerende 3 plass for Tommy mens
Janne la overløps slangen fra forgasseren opp i sete og fikk sitt
forsøk ødelagt. med en 31 plass. Steinar kjørte meget lovende på de
to treningspassene og ble henholdsvis nummer 5 og 9 totalt, noe som ga
stemningen i den Norske leiren et skikkelig løft.
|
||
21/01 | ||
Rapport fra RMC Onsdag Første
trenings dag resulterte i 2 førere fra Syd Afrika først, med
Danske jan Andreassen på en meget sterk 4 plass. Svenske Tommy Feldt
på 15 plass og Jan Gustafzon på 33 plass.
|
||
20/1 | ||
Rapport fra RMC World
Final i Sharm el-Sheikh Tirsdag ble brukt til montering og
klargjøring av utstyret og Sjefen skjæl Svein Gravdahl kunne opplyse
at det var godt å varmt??? (kom vel ikke som noen bombe på
undertegnede akkurat)
|
||
24/12 | ||
JP Racing ønsker
alle kunder, kjørere, mekanikere og foretningsforbindelser en riktig
god jul og et fredfullt nytt år, og sist men ikke minst en et rask og
suksessfylt 2004 sesong.
|
||
En spesiell takk til Fredrikstad Transport og Spedisjon, Quaker State, Svein G, Rune F og Toralf T. |
||
Til "alle" dere som lurer på hvor dere er lørdag og søndag 14-15 februar så kan du slutte å lure på det med en gang, for DU er nemlig på Kartmesse på Solør sammen med Arve "Racerpropellen" Opås og en masse andre likesinnede. For ytterligere informasjon og bestilling av overnatting så treffes "Propellen" på telefon.: 62 95 00 66 --- 97166962
|
||
29/09 | ||
Kevin Johansens
fremfart i det ![]()
|
||
24/09 | ||
Rotax Max Siden
er oppdatert.
|
||
Informasjon ang.
treningsapparater. Fra totalt upålitelige kilder innen
helsestudio virksomheten har undertegnede fått oversendt denne videoen
som helt klart viser at man må behandle treningsapparater med
forsiktighet og respekt, og man kan definitivt legge til at presser du
apparatene for langt så SLÅ DE TILBAKE!!!!.se
videoen her (ca 2,3 meg)
|
||
23/09 | ||
JP Racing Junior Team
har som første team i Norge fått et eksemplar av Unipro's nye laptimer
type 6002. ![]() |
||
JP Racing har i år![]() |
||
JP Racing med Sunnen
sylinderhonemaskin. Maskinen er en MBB1600 serie med PF150 mikrofilter.
PF150 filteret som sees til venstre på bildet skal tvangsfiltrere vekk
alle fremmedelementer![]() |
||
![]()
|
||
HUT KALKULATOR JP Racings HUT kalkulator har forsvunnet fra siden til mange besøkendes "fortvilelse" . For de som ikke har hørt om eller brukt kalkulatoren før så er den basert på Excel regneart og er meget enkel å bruke og kan lastes ned her. (du må ha Excel) Hvis du lurer på hva HUT kalkulator er så kan den brukes til det meste av utregning om Hastighet, Utveksling, Turtall. |
||
03/08 | ||
Nordisk mesterskap
uoffisielle resultater fra Finnland Stian Nordisk mester (selvfølgelig)
igjen , Kristian Andresen nr.3 og Anders Krohn nr. 4 .vi gratulerer.
|
||
NMK Elverum inviterte
til løp på sitt nye anlegg på Starmoen Morrosenter i helgen og
hvilket anlegg "de" kunne vise frem!!!. En av Norges desidert
fineste kartbaner etter undertegnedes mening. Anlegget så ut som et nystriglet
parkanlegg og selve banetraseen var av en slik karakter at den nærmest inviterte
til forbikjøringer og dermed spennende dueller i 1050 meter med
spennende sving kombinasjoner. Det enste som mankerte for å gi
Rudskogen skikkelig pes var et service bygg og toaletter. JP
Racing's Junior Team hadde valgt å delta på NMK Elverums
åpningsløp, noe som viste seg å ende meget overbevisende med ny
banerekord (for Yamaha) seier i alle heat og finale så var det et
meget fornøyd team som satte kursen sydover.
|
||
03/07 | ||
Til alle kunder
som forgjeves prøver å komme gjennom på telefon så er JP Racing inne
i en meget hektisk Race sesong, og prioriteten er å levere motorer.
Sikkrest kontakt oppnås for øyeblikket med e-post.
|
||
Til alle Rotax kunder.
JP Racing har sluttet som Rotax Service senter. Gravdahl Motor har
inngodt service avtale med B&V Karting i Sandnes som kan treffes på
tlf.: 51630180.
|
||
Nye Triks for
Yamaha (og andre) er på "plass" som et resultat av JP Racing
Junior Team's testing de siste månedene. Hvis tiden tillater det så
kommer det flere tips og test resultater. JP Racing's siste produkt Wiregard
er IKKE ferdig testet for Micro/Mini og JP Racing søker etter
testførere for dette produktet i disse klassene. Er du interessert i å
være testfører for JP Racing send en e-post (ikke ring) til jpracing@jpracing.no
|
||
Det ble lovet en testrapport
av. Bridgestone dekk for en stund siden. Her
er'n endelig!!!!!!. (Word dok). eller PDF:
|
||
Rotax Max siden er oppdatert. | ||
08/05 | ||
Til alle som
venter på en reportasje fra løpet på Varna i helgen er er det bare å
beklage at tiden dessverre ikke rekker til for undertegnede. For de som
var tilstede på løpet så var dere (og undertegnede) med på en
historisk begivenhet. Det er nemlig første gang i nyere Norsk historie
at man i Norge må avlyse/utsette et igangværende løp på grunn av
nedbør/snø. Faktisk så kom nedbøren i slike mengder at en stor
kontingent førere fra Bergen begynte å klage på sterk hjemlengsel, og
det skulle nesten være umulig.
|
||
Kevin "4-STROKE"
Johansen med kjempesuksess![]()
|
||
Swedish Kart Cup åpningsløp gikk i helgen med kjempesuksess for NBF/Hellum eliteteam's Anders Krohn som ikke var mer beskjeden en at han vant løpet etter meget sterk kjøring i alle heat. Teamet fortsetter dermed i samme spor som man hadde i åpningsløpet i Italia. Av andre gode Norske resultater fra løpet så kom Stian "The Snake" Paulsen på en 8. plass og Dan Robin Enersen på 14. plass. | ||
09/04 | ||
JP Racing med
"katastrofalt" dårlig oppdatering av siden. Det er bare å
legge seg heltflat, å beklage at det ikke har vært mulig å holde
siden "opp to date" Som vanlig så kommer sesongstarten
tideligere en i fjor, denne sesongen føles det som om det allerede er
full fyr på et sted som det i utgangspunktet er meget varmt. Det vil
bli oppdateringer ang. Bridgestone dekktest og mer spes. ang. Yamaha
testing så snart tiden tillater det. Til dere som har lastet ned
borremal for Yamaha motor så har det her "sneket" seg inn en
alvorlig feil". Boltmønsteret for Yamaha KT100 er 96X70mm og ingen
ting annet.
|
||
Fra Rotax meldes det at CIK nå har godkjent RMC som internasjonalt "CIK mesterskap". Du kan laste ned Sporting-Regulation CIK 2003 her og Technical-Regulation CIK 2003 her (PDF format) | ||
01/03 | ||
Tips siden er oppdatert.
Det er laget maler for boring av motorfester som du kan laste ned/skrive
ut. (Tips 12)
|
||
CIK har kommet med ny
Bulletin. Bulletinen inneholder som vanlig en del interessant
lesning, og litt "små sjokkerende" lesning. Som de fleste
sikker har registrert så må alle løp med utenlandske kjørere nå
registreres i CIK kalender kalt NEAFP. For dere som kjører løp i
Sverige så er det så langt undertegnede har klart å registrere
alle viktige Svenske løp "registrert" i NEAFP, til sammen 15
løp som er åpne for Norske kjørere. Når det gjelder Norske løp som
er åpne for Svenske kjørere så er antallet 0?. Det
melder seg muligens et spørsmål eller to etter den
"oppdagelsen". For ICA/J kjørerne så er det som ventet nytt
motor reglement i år igjen. Den forb..... strupebrikken er sendt til de
evige strupebrikke jaktmarker, men i stedet for strupebrikke så har man
begrenset kompresjonen, i tillegg så har man satt en minimums "squish"
til 1,2mm, og med et forbrennings rom på 12ccm så blir avstanden
til ![]()
|
||
Rotax Max siden
er oppdatert med et til nå ferskeste reglementet for RMC 2003
|
||
18/02 | ||
Rotax Max siden er oppdatert. | ||
JP Racing har sammen med et "knippe" kartmekanikere blitt kurset i Biland SA250 motoren. Biland Challenge som skal kjøres i Norge fra denne sesongen skal som Rotax Max ha plomberte motorer, og importøren Norswed hadde i den anledning hentet inn en fabrikk ingeniør fra tyskland for å stå for opplæringen slik at serviceapparatet for Biland motoren er tilgjengelig når cupen starter. Med ca 20 solgte motorer 6 servisesenter og et serviceintervall på 2-300 timer så kan du være sikker på at du treffer en utvilt servicemann når du tilslutt må sende inn motoren for repp. | ![]() |
|
Biland motoren er som bildet viser "litt" mer komplisert en en Raket motor og består av ca. 10 ganger så mange deler. Bildet viser kun noen av de utvendige deler som må avmonteres før man begynner å demontere motoren, noe som skulle indikere at denne motoren ikke er den best egnede for garasjemekanikere. | ![]() |
|
Undertegnede i "full konsentrasjon" under sluttmontering av Biland motor. | ![]() |
|
14/02 | ||
Winter Cup Garda. Stan
Paulsen med kjempekrasj på treningen. Stian ble kjørt til sykehus, men
det viste seg heldigvis at det ikke var noen alvorlig skade, men
Wintercuppen er over for Stian sin del som fikk 10 dagers kjøreforbud
av legen. Etter kvalifiseringen fredag så ligger Brynhildsen på 62.
plass i ICA/J, Stian Sørlie inn på en 16 plass i FA som må være
godkjent mens Kristina Kirkhus kvalet inn på 72 plass i ICA. MEN
den virkelige bomben sto Anders Krohn for ved å bli nummer 4 på kvaliken
i ICA med ca 90 startende. Anders rapporteres å ha vært raskest
på flere av treningspassene, og bare denne plasseringen burde stoppe
"smella" på de fleste kritikerne av Hellum/NBF teamet.
|
||
Forskning har vist at kvinner har problemer
med å bruke dagens PC-mus. I samarbeid med en
![]()
Undertegnede venter nå med stor spenning (og litt skadefryd) på en spesial utviklet mus for mannfolk. Forskningsresultater på dette området motas for publikasjon. P.S. Bildebevis må foreligge. |
||
BILAND
CHALLENGE
2003 Som importør av Biland i Norge vil vi i 2003 organisere en Biland Challenge i Norge. Det vil bli minimum 4 førere fra Norge som får muligheten til å bli invitert til verdensfinalen, hvorav den beste 35 år eller eldre er automatisk kvalifisert. 68 førere fra hele verden vil delta i denne finalen. Alle kostnader fra Gardermoen til finalen, opphold, leie av kartutstyr og retur til Gardermoen betales av Team Biland AG i Sveits. Det vil bli 8 Biland Challenge løp i Norge, hvorav de 6 beste finaleresultater vil være tellende. Biland Challenge vil bli kjørt i klassen Production i Norge. Production klassen kan kjøres fra det år man fyller 16 år og minimumsvekt i klassen er 165 kg. Oversikt over poeng for førere i hvert land kan sjekkes på www.biland-challenge.com Kun Biland SA250 motor standard er tillatt, og må være plombert av autorisert forhandler. Biland SA250 er en 4-takt motor med 2 sylindre, 2 Dell`Orto forgassere m/vakumpumpe, 1 overliggende kamaksel, 4 ventiler, tørrsumpsmøring m/ekstern tank, slureclutch, el-start og en turtallsperre på 13.000 omdreininger. Effekten ligger på 28 hkr (20kW) ved 9.500 o/min. og dreimomentet er på hele 25 Nm ved 7.000 o/min. Vekt 15 kg. Motoren går på vanlig blyfri bensin. Driftsintervallene er anbefalt som følger; 10 timer = bytte av oljefilter, 150 timer = kontroll av motor (sot topplokk, ventiler etc.), 300 timer = vanlig overhaling. Motoren leveres komplett med motorfeste, radiator m/fester, oljetank, batteri, alle slanger o.s.v. Produsentens hjemmeside er www.kart-power.com. Det er pr. i dag levert mer enn 3.500 Biland SA250 motorer worldwide. I Norge har vi levert 20 motorer og har i bestilling ytterligere 20 motorer for levering utover våren. For fullstendig reglement Biland Challenge og komplett terminliste så vil dette bli lagt ut på www.norsk-karting.com om kort tid. Biland = Lang levetid, driftssikker, mindre miljøbelastning, lavere db (lyd), Lavere bensinforbruk, kompromiløs effekt. Føreren kan konsentrere seg om banen og stoppeklokken. Med vennlig hilsen NORSWED
A/S Geir
Tony Johansen
|
||
29/01 | ||
Kart Messe på Åsnes Aktivitetssenter Til
"alle" dere som ikke finner Åsnes på Norgeskartet så
befinner det seg midt i Flisa sentrum (også kalt verdens navle hvis du
er fra Finnskogen).
|
||
28/01 | ||
JP Racing holder stengt torsdag
30/01 og fredag 31/01. Er på kurs med Norswed/Biland for oppdatering
til servicesenter på Biland motor.
|
||
Gravdahl Motor A/S har
overtatt ansvaret for salg og distribusjon av JP Tools og
produkter. Svein Gravdahl kan kontaktes på tel. 37259070/93234025
eller på e-post go-kart@gravdahl-motor.no
Alle JP Tools vil om kort tid finnes på lager hos Gravdal Motor, men
årets Kart traller er allerede på plass, og for alle dere som ikke
fikk traller i 2002 så er 2003 modellen klar, og nytt av året er at
alle leveres hel forkrommet.
|
||
18/01 | ||
Rotax Max gutta ut i
"krigen" i dag. Siste rapport fra Rune går ut på at
tidkjøringen ble strøket og man brukte tidene fra siste trening. Dette
resulterte i at både Rune og Steinar endte opp med spor 9 i sin gruppe
og starter på spor 18 i alle innledende heat. Det er deling på 4
i begge klasser (over og under 35 år)
|
||
Invitasjon til Gokart messen på
Åsane Aktivitetssenter på Flisa |
||
15/1 | ||
Siste melding fra Rotax gutta
i syd Afrika gå ut på at det ikke er så lett å kjøre på
"Norske innstillinger" i 40 varmegrader og med masse gummi på
banen. Jeg innbiller meg og ha hørt akkurat den før fra
bortimot samtlige Norske kjørere som har vært i utlandet å kjørt!!.
Se bilder fra banen, og en fyldig rapport på siden til RR. (linken
under)
|
||
14/01 | ||
Rotax Max finalen i syd Afrika er "i gang", og du kan lese om Steinar og Runes bravader direkte på www.gokartutleie.no/SPORT/SA.htm Dette er en side som Rune forsøker å oppdaterer direkte fra løpet, så følg med. | ||
Gamle nyheter er nå slettet. og for deg som leter etter reportasjene på toppen av denne siden så finnes det nå en egen knapp i navigasjonsfetet på venstre side. Hvis du logger deg på News siden direkte uten å få opp navigasjonsfeltet på siden så trykk på denne linken HER. | ||
Arve "Propellen" Opås er i gang med en ny kartmesse på Solør. Messen holdes i helgen første og andre februar (lørdag og søndag) på samme sted som sist og med det samme vellykkede opplegget som i fjor. | ||
JP Racing kjører i år et eget Kart Team i Formel Yamaha. Det er opprettet en egen side for teamet som du finner i navigasjonsfetet, og som oppdateres med nyheter og info så snart alt er på plass. | ||
Ryktebørsen er virkelig i gang for tiden og det "snakkes" om mange nye konstellasjoner med førere, team og klassebytter. Det "ryktes" at Hellum/NBF teamet med Anders Krohn, Stian "The Snake" Paulsen og Eyvind Brynhildsen skal kjøre Birel/Maxter og at Team sjef Hellum har overtatt Petter Solberg Teamet. Jonas "Adlern" Ingebretsen skal kjøre Gillard/Parilla for Stian Karing Team, at "Kong" Olav Opås bytter til Formel Mini og skal kjøre Maranello kart. Mats Franer rapporteres å ha prøvekjørt for et Tysk team, mens Erik Hellum som skulle legge opp etter fjorårs sesongen nå sier at det er aktuelt å kjøre EM for 2003. |